RAZMIŠLJATE LI IKADA O PČELAMA?

RAZMIŠLJATE LI IKADA O PČELAMA?

U Srbiji svake godine nestane 25 odsto pčelinje populacije, a u nekim veoma razvijenim zemljama sveta do danas je nestalo i do 60 odsto pčela. Izumiranje pčela direktno ugrožava opstanak planete i čovečanstva jer ogroman broj biljaka koje svakodnevno koristimo u ishrani neće moći da opstane bez pčela.

Izvor: Kreativa // Foto: Anđelija Kovljenić


Kada kažemo pčele, pomislimo na med. Međutim, njihova uloga mnogo je važnija od proizvodnje meda. Od 100 biljaka koje koristimo u ishrani, čak 70 oprašuju pčele. Za svaki treći zalogaj koji čovek svakodnevno unosi u organizam, možemo slobodno reći da su zaslužne pčele. One su ujedno i jedini insekti koji proizvode hranu za čoveka. Takođe, pčele su najbolji indikatori zdrave životne sredine. Okruženje koje nije bezbedno za pčele, nije ni za čoveka.

Nažalost, u Srbiji svake godine nestane 25 odsto pčelinje populacije, a u nekim veoma razvijenim zemljama sveta do danas je nestalo i do 60 odsto pčela. Prekomerna upotreba insekticida i pesticida, aero-zagađenje, neodgovorno ponašanje čoveka, ali i nedovoljna primena zakona, doveli su do drastičnog pada pčelinjeg fonda, a pojedine vrste pčela širom sveta po prvi put su se našle i na listama ugroženih. Izumiranje pčela direktno ugrožava opstanak planete i čovečanstva.

Na Svetski dan zaštite životne sredine, 5. juna, marketinška agencija Kreativa Unlimited započeće društveno odgovornu kampanju koja za cilj ima zaštitu pčela u urbanim sredinama. Kreativa Unlimited je ujedno i prva kompanija u Srbiji koja se priključila globalnom pokretu očuvanja pčelinjih zajednica u urbanim sredinama postavivši pet košnica sa 72.000 pčela na krov agencije. Aktivnost se realizuje u saradnji sa Novom Iskrom i ekološkom organizacijom Ekonaut u okviru projekta „BeeConnected“ koji se bavi iznajmljivanjem i održavanjem košnica za društveno odgovorne kompanije i pojedince koji imaju želju da na svom prostoru imaju pčelinjak.

U okviru kampanje, Kreativa Unlimited otvoriće i futuristički „Muzej mrtve prirode 2119“ sa izloženim eksponatima biljaka koje čovek koristi u ishrani, a koje, bez pčela, u budućnosti nećemo imati na trpezi.

Ova postavka predstavlja kreativni odgovor na zagađenje – futurističku projekciju sveta gde je čovek neodgovornim ponašanjem uništio pčele. Postavka je upotpunjena audio i video sadržajem koji za cilj imaju da podsete čoveka da uništavajući biljne i životinjske vrste, pre svega pčele, uništava sopstveno zdravlje i opstanak.

?>