Gugl, Fejzbuk i Instagram u borbi protiv političkog ključanja

U trenutku kada celu planetu, ali pogotovo Sjedinjene Američke Države, drma politička groznica, ovi giganti su odlučili da pomognu u smirivanju tenzija.

0
24
Foto: Pixabay

Izvor: CNN/Engadget

Google vs. rasizam

Google je pokrenuo inicijativu podrške zajednici Afroamerikanaca u Sjedinjenim Američkim Državama, i to tako što će donirati 100 miliona dolara u razvoj poslova i biznisa iza kojih stoje crnci. Šef Googlea predstavio je ovu ideju, koja će u ukupnoj vrednosti od 175 miliona dolara pomoći poboljšanju ekonomskih prilika tamnoputih ljudi i njihovih kompanija.

Veći deo od 175 miliona dolara, oko 100 miliona, zamišljeno je da ode na razvoj kapitalnih firmi, startapova i organizacija pod upravljačkom palicom Afroamerikanca. Još 50 miliona dolara otići će za finansiranje i grantove za mala preduzeća zahvaljujući pomoći Mreže finansija. 15 miliona dolara opredeljeno je za obuku radnika preko saveznika poput Nacionalne urbane lige, i 10 miliona dolara za poboljšanje edukacije i obrazovanja programera.

Internet gigant takođe obećava i 3 miliona dolara za rešavanje nedostataka u računarskoj nauci i STEAM obrazovanju. Biće obuhvaćeno 16 univerziteta, i još 250.000 dolara za Afroamerikance koji se bave razvojem veštačke inteligencije. U samom Googleu, cilj je povećati zastupljenost tamnoputih ljudi na višim nivoima, otvaranjem viših pozicija spoljnim kandidatima i ulaganjem u gradove poput Atlante, Čikaga i Londona.


VIDI NA VUGLU:

Podkast Vuglanje: Radi dok si mlad

Kako sam dala otkaz i spasila sopstveno zdravlje

Robert Patison ne razume zašto ljudi ne vole „Twilight“


Cilj je da grupe nedovoljno zastupljenih lica do 2025. godine čine 30% lidera u firmi.

Planirano je uvođenje antirasističkih i zdravstvenih programa, kao i širi pokušaji da se poveća inkluzija i pripadnost. Iz Googlea najavljuju da i ljudi treba da pomognu i podrže ove ideje, jer novac i programi sasvim sigurno nisu dovoljni da bi se kulturna demografija promenila.

Društvene mreže vs. politički oglasi

Facebook i Instagram su objavili da će omogućiti svim američkim korisnicima da isključe političke oglase na svojim profilima ako to žele, uoči izbora u Sjedinjenim Američkim Državama zakazanim za jesen. Mark Zakerberg je objavio da razume sve koji ne žele da slušaju bilo šta o izborima, i da zbog njih uvodi opciju ukidanja političkih oglasa.

Funkcija blokiranja političkih reklama biće predstavljena korisnicima u narednih nekoliko nedelja, a uključivaće oglase i reklame koje su registrovane kao takve na ovim društvenim mrežama. Smatra se da Facebook, jedna od najvećih reklamnih platformi na svetu, neće izgubiti prihode od oglasa zbog ove odluke. Naprotiv, sve može da bude vrlo pozitivno za njih, jer će time ljudi jasno pokazati kome ne veruju i zbog kakvih izjava, jer su u takvim reklamama uglavnom sadržane lažne informacije ili obmanjujuće tvrdnje. Mark Zakerberg je izjavio nedavno da Facebook nikako ne može biti arbitar istine o svemu što ljudi kažu na mreži.

Neki od političara žele da se uvedu pravila o postavljanju političkih oglasa, koji pre nego postanu online i vidljivi, budu proverljivi na period od dve nedelje. Nazivajući izborno glasanje jedinstvenim izrazom demokratije, Zakerberg smatra da Facebook ima odgovornost da aktivno podrži dobro informisanje i nepristrasnost, kada je u pitanju ovaj društveni čin.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.