9 načina na koji su milenijalci promenili život tokom prethodnih 10 godina

Činjenica jeste da se ovaj teskt odnosi na milenijalce u SAD, ali se definitivno sve to može prepoznati i u Srbiji.

Piše: Vugl (redakcija@vugl.rs)

IzvorBussines Insider // Foto: Pixabay

 

Često se može pročitati kako su milenijalci sve promenili. Možda jeste pomalo naporno slušati o tome, ali ima istine. Milenijalci definitivno rade iste stvari na drugačiji način u odnosu na njihove roditelje. U 2010. ta generacija je imala raspon između 14 i 29 godina, dok je sada između 24. i 39. godine. U proteklih deset godina, oni su postali najmoćnija ciljna grupa za mnoge kompanije.

 

Još žive sa svojima

Upravo zbog finansijskih vratolomija, povećanja cena, milenijalci odlažu kupovinu svog doma. Oni koji prvi put kupuju kuću ili stan sebi plaćaju za 39% više cenu nego što su je plaćali oni pre 40 godina, navode podaci „Student Loan Hero“. Mnogo milenijalca živi sa roditeljima ili cimerima, dok ne skupe pare da imaju nešto svoje. Ipak, kada i prikupe nešto, ne trče svi da kupuju nekretnine u većim gradovima, te se odlučuju na manja mesta, gde su i cene niže.

 

Odlažu venčanje zbog novca

Milenijalci imaju strah od razvoda i finansijskog tereta, stoga je praksa pokazala da se venčavaju u kasnijim godinama. U 2017. godini, prosečna godina prvog braka za ženu je 27, a za muškarca 29, dok je 1980. bila 22 i 25. Prema proceni, 25% milenijalca se nikada ni ne venča.

 

Na poslu traže veću autonomiju i ostvarenje svojih potencijala

Ovu generaciju krasi promenljivost na poslu. Oni u suštini ne planiraju da provedu na njemu više od par godina. Konstantno traže nove beneficije, često vide u sitnim detaljima podsticaj za produktivnost, stoga im kompanije sve više i više izlaze u susret. Milenijalci takođe žele fleksibilnost. Prema proceni u izveštaju iz 2018., polovina Amerikanca u 2020. godini koji se budu izjasnili kao „samozaposleni“ pripadaće milenijaškoj generaciji.

 

Promenili su potrošački svet

Za milenijalce se smatra da su „ubili“ pojedine industrije. Odjednom više tradicionalni način kupovine nije bio dovoljan, stoga su mnoge kompanije morale doslovno da svoj marketinški fokus prebace prema mobilnim telefonima, koje milenijalci najviše koriste. Međutim, milenijalci ipak više novca troše na „iskustvo“, nego na materijalne stvari.

 

Naterali su luksuzne modne kuće da promene svoj autfit

Da, ova generacija je uspela da utiče na velike modne kuće, koje su morale da ispitaju njihov ukus, i tako da stvori više kežual izgled svoje garderobe i obuće, nego što je to ranije bio.

 

Troše dosta novca na svoje zdravlje

Velnes je u eri milenijalaca dostigao svoj zenit. Od 2015. do 2017. godine, ova industrija je porasla za 12%, prema izveštaju „Global Wellness Institute“. Dosta njih uplaćuje i teretanu. Milenijaci čak biraju i zdravija alkoholna pića koja imaju manje kalorija i šećera.

 

Milenijalci su društvenim mrežama promenili način života svima

Socijalne mreže su definitivno obeležile sve prethodne godine, ali ipak milenijalci su bili sve vreme najbrojnija ciljna grupa svih tih platformi. Od Fejsbuka, preko Instagrama, do Tvitera i Snepčeta – sve te mreže su iznedrile raznorazne brendove i reinkarnirale mnoge stvari za koje se mislilo da su zaboravljene.

 

Promenili su i način dejtovanja

Više nije sramota reći da ste se upoznali na internetu. Milenijalci su kroz sve ove prethodne godine uporno koristili aplikacije za upoznavanje, i na taj način destigmazovali čitavu tu tobože sramotu.

 

Pričaju otvoreno o „zabranjenim“ temama

Sve ono o čemu su ranije generacije ćutale, sada milenijalci o tome otvoreno i bez problema pričaju. Ono za šta su najviše zaslužni jeste pričanje o mentalnom zdravlju i njegovoj važnoći.