„9gag“: od sporednog projekta do internet fenomena

Nisu imali ideju da će za jednu deceniju biti globalni gigant zabave. Danas, „9GAG“ je jedna od najpopularnijih platforma na internetu, koja broji preko 150 miliona korisnika mesečno. Samo Fejsbukov pejdž broji preko 41 milion lajkova, dok Instagramov profil preko 51 milion pratilaca.

Piše: Vugl (redakcija@vugl.rs)

Izvor: CNN // Foto: Pixabay

 

Tehnički preduzetnik Rej Čen je izgradio uspešni biznis utemeljen na gubljenju vremena kod ljudi. Hong Kong biznsimen je osnivač „9GAG“, izuzetno popularne onlajn platforme za šerovanje humorističnih GIF-ova, mimova i snimaka.

„U suštini, mi smo hteli da rešimo naš problem, a to je da pronađemo način kako da pronađemo neku smešnu sliku. I kako da je šerujemo sa prijateljima“, rekao je Čen.

 

Te 2008. godine, njegova četiri partnera i on, svi u dvadesetim godinama, sakupili su zajedno 1270 dolara da započnu „9GAG“ kao jedan spored projekat, budući da su imali svakodnevni posao.

Nisu imali ideju da će za jednu deceniju biti globalni gigant zabave. Danas, „9GAG“ je jedna od najpopularnijih platforma na internetu, koja broji preko 150 miliona korisnika mesečno. Samo Fejsbukov pejdž broji preko 41 milion lajkova, dok Instagramov profil preko 51 milion pratilaca.

Kada je Čen osnovao „9GAG“, radio je kao prodžekt menadžer u onlajn zajednici za knjigoljubce, eksperimentišući sa drugim idejama u njegovo slobodno vreme.

 

„Smatrao sam da je internet sjajna platforma da se isprobaju drugačije stvari“, rekao je on.

U početku, Čen i njegovi partneri u tom projektu su šerovali „9GAG“ samo među prijateljima, ali poseta je počela da bude sve veća. U isto vreme, socijalne mreže kao što su Fejsbuk i Tviter su bile u izuzetnom usponu, te su korisnici počeli da šeruju interesantan sadržaj na svojim platformama.

 

„Trebalo nam je puno vremena da shvatimo šta naši korisnici zaista vole i šta bi mi morali da unapredimo“, prisetio se Čen.

Čen kaže da ne postoji neki specifičan momenat kada je sajt postao poznat. Ali bilo je jasno već 2012. godine da „9GAG“ više nije sporedni projekat. Čen i njegovi partneri su dali otkaz na svojim stalnim poslovima, i počeli da se bave „9GAG“-om, ne bi li videli kako da od njega da zarade novac. Te godine su napravili aplikacije za iOS i Androide, kao i profile za društvene mreže.

Već 2013. godine „9GAG“ je imao prvog zaposlenog radnika. Danas, ova kompanije ima 30 radnika u Hong Kongu i Njujorku.

Najveća grupa korisnika je uglavnom od 18 do 24 godine stara, a najveća poseta upravo dolazi iz Sjedninjenih Država.

„Naša konkurencija je sve što zabavom ljudima ubija vreme“, izričit je Čen.

 

„BuzzFeed“, još jedan sajt koji objavljuje sličan sadržaj, ima posetu od preko 154 miliona tokom jednog meseca. „Reddit“ se često pored sa „9GAG“-om zbog sistema glasanja na sajtu.

Međutim, Čen zaključuje da „sve ovo postoji zato što imamo previše vremena“.