WATCHMEN - NADOLAZEĆI FENOMEN ILI OBIČNA SERIJA?

WATCHMEN - NADOLAZEĆI FENOMEN ILI OBIČNA SERIJA?

Naime, serija, po rečima kreatora i scenariste Demona Lindelofa ne prati radnju dela koje je strip istorijski evoluiralo u grafički roman.

Piše: Luka Radovanović // Foto: Youtube Printscreen (HBO)


Zaista je teško ne biti skeptičan pred nadolazećim fenomenom pod imenom „Watchmen“.„Nadolazeći? Pa „Watchmen“ je nezaobilazna stavka kultnih vrednosti pop kulture najmanje tri decenije?!”, upitaće neko.

Ali da, iza već prejakog brenda (Alan Mur verovatno štuca svaki put kada neko u istoj rečenici spomene „Watchmen“ i brend) stoji gigantski HBO, koji nakon najjadnije sezone GoT-a (ali i najveće marketinške vratolomije), iskupljujućeg/otreżnjujućeg Černobilja sprema možda i najambiciozniji projekat u novijoj istoriji TV zabave.

I pored pomenute skepse stripskih elitista, pa čak i ljubitelja kontroverznog Snajderovog ostvarenja iz 2009. godine, mnogi će, naoružani kritičkom municijom, zasigurno pažljivo nadzirati predstojeću seriju. HBO će poput Dr Menhetna na Marsu hladnokrvno otresti tu eventualnu pljuvačku, i mirno zakoračiti ka još jednoj tituli „najgledanije serije” koja po običaju šeta ruku pod ruku sa „najunosnija“.

Opet je minut do ponoći, iako je sudnji čas odavno otkucao. Pa ipak… šta nas očekuje?

Naime, serija, po rečima kreatora i scenariste Demona Lindelofa ne prati radnju dela koje je strip istorijski evoluiralo u grafički roman.

„Mi nemamo nameru da adaptiramo 12 brojeva „Nadzirača“ koje su pre 30 godina stvorili gospodin Moore i gospodin Gibbons. Taj materijal je sveta zemlja i neće biti obnavljana, rekreirana, niti reprodukovana ili rebutovana”, naglašava Lindelof u izjavi.


U nastavku stvari postaju mračnije

„Materijal će, međutim, biti remiksovan. Zašto? Zato što su smerovi u stripovskim izdanjima toliko dobri, da bi bili budale da se ne zaputimo njima. Originalnih 12 brojeva su naš Stari Zavet. Kada je nastao Novi Zavet, nije izbrisao ono što je bilo ranije ustoličeno. Komedijaš je umro, Den i Lori su srećni i zaljubljeni, a D. Menhetn je napustio Zemlju nakon što je pogubio Roršaha u srcu Antartika“, objašnjava Lindelof.

Zvuči dobro. Produkcija pokazuje načelno poštovanje prema originalu i pravi nešto novo; usuđujem se da kažem, čak i originalno. Sve su stavke štiklirane, i vukovi siti i ovce na broju. Pa… ne baš. Serija je uprkos mistifikujućim eufemizmima samo nastavak - dok je svrha poslednjih panela legendarnih „Nadzirača“ znak pitanja, bez „to be continued” prilika, zamisliti se nad krajem i krajem, zaviriti preko ivice, a ne praviti fanfic seriju.


Who watches the Watchmen?

Po svemu sudeći, interesovanje za seriju je ogromno pa bi i a priori hejterima (čitaj: autor teksta) valjalo da zauzdaju svoja predubeđenja, zabave sigurno neće faliti, a dešavalo se, iako uistinu izrazito retko, da i nepotrebni nastavci bivaju rudnici kvaliteta.

Ako, pak, tragate za idealnom dekonstrukcijom superherojskog žanra 21. veka, toplo vam preporučujemo „The Boys“.

Kompromisi su izgleda ipak nužni; Roršaci koji ih se gnušaju dezintegrisani su pred neumitnom silom holivudske produkcije, zamenili su ga zanovetala i bedne promukle kopije. Vladaju vremena makijavelističkog Ozimandijasa, long may he rule!

Čitava ta petljancija podseća na Roršahovu priču o Paglijačiju, mada je u ovom slučaju sam brend „Watchmen-a” tužni klovn: “Heard joke once: Man goes to doctor. Says he's depressed. Says life seems harsh and cruel. Says he feels all alone in a threatening world where what lies ahead is vague and uncertain. Doctor says, "Treatment is simple. Great clown Pagliacci is in town tonight. Go and see him. That should pick you up." Man bursts into tears. Says, "But doctor...I am Pagliacci.

Tužni klovnovi međutim ubiraju uspeh, samo pitajte Artura Fleka.


?>